9.3.10

Wesoły dino i trójkąto - kwadraty

Jakoś tak mam, że nie potrafię robić jednej rzeczy na raz. Gdy zaczynam coś szyć to już po głowie przelatują mi myśli o tym, co mam robić następnego. I jak tylko poczuję oznakę znużenia, odkładam zaczętą pracę i zaczynam drugą. Trochę to nieznośne, bo dłużej trwa, ale wszelkie próby samozdyscyplinowania w tym względzie nijak mi nie wychodzą... czy Wy też tak macie?


Z powyższych przyczyn słodki różowy misio-aniołek został odłożony a skończyłam zaczętą wcześniej poduszkę dla 4-letniego chłopczyka. Motywy dinozaurowe wiecznie żywe :) Wybrałam straaasznego ale jednak zabawnego tyranozaura. No a milutki polarek, z którego powstał aż prosi, żeby go pogłaskać :)))



Tym razem postanowiłam, że będzie więcej patchworku w patchworku i ramkę uszyłam z trójkąto-kwadratów, wykorzystując technikę szybkiego zszywania.




Trochę żałuję, że nie robiłam w trakcie zdjęć. Ale pokażę Wam tę technikę na rysunkach w książce ' Encyclopedia of Classic Quilt Patterns', z pomocy której korzystałam.

Opis jest po angielsku, ale chodzi o to, aby:

Wziąć dwa kawałki materiałów, złożyć je prawymi stronami do siebie i na jednym z nich narysować siatkę linii, wzdłuż których będziemy zszywać:





Trzeba to zrobić bardzo dokładnie!

Potem przeszywamy na maszynie wzdłuż linii ukośnych, zaznaczonych na rys.21 liniami przerywanymi. Dobrze jest zabezpieczać początek i koniec ściegu, żeby potem się nie pruło.

Następnie nożyczkami lub nożem krążkowym przecinamy wszystko po liniach wewnątrz ściegów, jak pokazuje rys.22 i jeszcze po przekątnej każdy kwadracik. W ten sposób mamy 8 dwukolorowych kwadracików. Trzeba im jeszcze zaprasować dodatki na szwy - najlepiej na stronę ciemniejszej tkaniny - i poobcinać wystające rożki (rys.23) Dołączę jeszcze resztę angielskojęzycznego opisu:

Oczywiście jeśli jest taka potrzeba, to można tych kwadratów narysować więcej na raz. Ja do mojej ramki użyłam osiem takich paneli po osiem trójkąto - kwadratów, w różnych zestawach kolorystycznych.

7 komentarzy:

  1. Niedzielko! Ty kochana masz we mnie wierne odbicie jeśli chodzi o robótki! W każdym kątku coś innego mam zaczętego. Ale jak ukończenie zbiega się w czasie to na raz tyyyyle rzeczy jest! Nie?
    Dinozaur jest genialny, czy Ty go metodą Kornelii naszyłaś? Ja mam taką tematykę dinozaurową też zaplanowaną i właśnie dumałam jak pierunem dinozaury zrobić. Ale do tej pory kiepsko metodą Kornelii potrafię.
    Cud trójkąciki - wykorzystam! Dzięki!!!!
    Ogólnie podusia - kolory, bajery - aż dech zapiera!

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie - Kankanko dotknęłaś sedna - najgorsze jest to zbiegnięcie się terminów... :)

    Tak, to metoda Kornelii. Mnie się ona wydaje bardzo prosta i właśnie szybka, poza tym polar ma swój urok. Najważniejsze jest dobrze na początku przemyśleć, jakie elementy mają być pod spodem a jakie na wierzchu w gotowym obrazku - no a potem robić w odwrotnej kolejności.
    Ale klasyczna maszynowa aplikacja też jest szybciutka i łatwa jeśli masz do dyspozycji papier do aplikacji. Ja już sobie z resztą bez niego życia nie wyobrażam!
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też tak mam:) I to nie tylko z szyciem , ale i haftem i innymi nierobótkowymi dziedzinami:(
    Dziękuję za kursik szybkiego zszywania trójkąto-kwadratów:) Bardzo się przyda:)
    A podusia ze strasznym dinozaurem rewelacyjna (jak wszystkie Twoje dzieła:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooooooo, świetna technika, rzeczywiście! Już sobie notuję, żeby do czegoś wykorzystać! :)) A co do prac, to mam tak samo, niestety, a piszę niestety, bo bywa i tak, że coś mi się zupełnie "odwidzi" i do końca nie ma szansy powstać, ech cierpliwość nie jest moją mocną stroną... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też tak mam z ilością prac i znużeniem materiału, czyli mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudowna proporcja "drapieżności" i przytulności.... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niedzielko a się na technicznej stronie szycia nie znam i dla mnie to wszytko czarna magia ;-)
    Ale EFEKTY są znakomite: zawsze podziwiam u Ciebie niezwykłe wyczucie w doborze materiałów wzorów i kolorów :-)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...