20.9.12

Raz, dwa, trzy, Piaskowy Wilk

 "Była sobie kiedyś dziewczynka. Często bawiła się na plaży.
 Na plaży mieszkał wilk.
 Byli przyjaciółmi."
                                        Asa Lind "Raz, dwa, trzy, Piaskowy Wilk"

Na tę książkę trafiam niedawno w mojej ulubionej bibliotece. Na półce z nowościami w dziale dziecięcym, gdzie szukaliśmy czegoś fajnego z Młodym. Przejrzałam, przeczytałam fragment i serce mi zabiło mocniej. A nuż się uda i przeczyta? Chociaż lubi głównie komiksy, a jak książka, to żeby było o chłopcach i śmiesznie, najlepiej bardzo śmiesznie, ech...
Ale podałam mu, przekartkował i powiedział, że ok.
Potem się okazało, że zadecydowały obrazki.


Ale zanim się za nią zabrał ja przeczytałam ją jeszcze tego samego wieczoru. Calutką. Bo to książka niezwykła, magiczna. Wciągnęła mnie totalnie opowieść o małej Karusi, która na plaży koło swojego domu spotyka Piaskowego Wilka. O ich rozmowach i przyjaźni.
Cudowna lektura dla dzieci,obowiązkowa lektura dla rodziców :)

Tak mnie zainspirowała, że dla pewnej Małej Dziewczynki, która też bardzo lubi, gdy mama czyta jej historie o Karusi i Piaskowym Wilku, uszyłam zakładkę:


Obrazek na zakładce wyszyty jest techniką redwork, jako wzór posłużył mi jeden z obrazków z książki, które przepięknie narysowała Kristina Digman:


Koniecznie muszę powiedzieć, że Młody przeczytał również :) A po przeczytaniu spytał:
- Mamo, czemu nie ma więcej takich książek?
- Takich, czyli jakich?
- No wiesz, takich myślowych.
Hmmm...



 A jeśli chcecie przeczytać więcej o tej książce - to bardzo ciekawie pisze o niej TU  i jeszcze TU zaprzyjaźniona Żyrafa :)


..................................................
Asa Lind "Raz, dwa, trzy, Piaskowy Wilk"
ilustracje Kristina Digman
wydawnictwo Zakamarki,  maj 2012

11 komentarzy:

  1. Suuuper zakładka, a lektury poszukamy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) A książkę szczerze polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zakładka cudowna! Znamy Piaskowego wilka, my mamy w trzech osobnych tomach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję! Ja zupełnie nie wiem jak to się stało, że nie trafiłam na te książki wcześniej. Ale już nadrobione :D

      Usuń
  4. Anonimowy22.9.12

    Cudna zakładka! Znam tę baję. Wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  5. Choć z literaturą dla dzieci jestem dość obeznana, przyznaję bez bicia, że książki nie znam... Ale jeśli "myślowa" i podoba się Twojemu Synkowi, to koniecznie muszę przeczytać! Bo ja bardzo lubię książki "myślowe" :)
    A zakładką jestem zachwycona!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Chranno serdecznie za miłe słowa! Ja też bardzo lubię książki "myślowe". Właściwie najbardziej takie lubię :)

      Usuń
  6. Viktorio napisałam do Ciebie email

    OdpowiedzUsuń
  7. Zakładka cudowna!!!!

    A ja do Grabowskiego powróciłam i też z wypiekami jest słuchana :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję bardzo!
    Grabowski to nieprzemijająca klasyka! Mój młodszy czytał też w swoim czasie, z wypiekami i chichotem w odpowiednich miejscach :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...