18.2.12

Ciasto baaardzo czekoladowe :)

Przyznaję się, jestem wielką miłośniczką czekolady. Zwłaszcza gorzkiej, najlepiej takiej o min 70% zawartości kakao. A jeżeli piekę ciasto czekoladowe, to jest to albo klasyczne brownies, albo właśnie to ciasto, które znalazłam kiedyś na blogu Moje Wypieki, a nazwane jest tam ciastem mocno czekoladowym. Do ciast czekoladowych najczęściej używam czekolady ok.60%, co u mnie nie stanowi problemu, ponieważ mąż i synowie zdecydowanie nie mają nic przeciwko gorzkiej czekoladzie :)




To ciasto jest nie tylko mocno czekoladowe, ale także oblane czekoladą. Więc ekstremalne. Ale czy może być coś piękniejszego niż filiżanka gorącej kawy, kawałek takiego ciasta i obietnica bliskiej wiosny za oknem?
Do mojego ciasta nie używam malin, ale takie właśnie mi smakuje. Natomiast ciemny cukier muscovado jest obowiązkowy! Nadaje specyficznego, głębokiego, karmelowego smaku, który rewelacyjnie pasuje do czekolady.



CIASTO MOCNO CZEKOLADOWE (przepis podaję za dorotus76 z blogu Moje Wypieki)

Składniki:
-200 g gorzkiej czekolady

-200 g masła

-1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej

-1/2 szklanki wody

-1 szklanka mąki tortowej

-1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

-1/4 łyżeczki sody

-1/2 szklanki ciemnego cukru muscovado

-1 szklanka jasnego cukru demerara
(czasem daję zwykły biały i też jest OK)
-3 pełne łyżki kakao

-3 średniej wielkości jajka

-1/3 szklanki kwaśnej śmietany 12% lub 75 ml maślanki

-2 łyżki rumu
(pomijam)
-100 g mrożonych malin + drugie tyle do dekoracji (pomijam)


Czekoladę połamaną na kawałki rozpuścić z wodą, masłem, kawą; lekko przestudzić. Mąkę przesiać z proszkiem, sodą, kakao, dodać oba cukry i dokładnie je wymieszać z mąką. Jajka rozmącić ze śmietaną i dodać do sypkich składników, dodać również czekoladę z masłem i rum, wymieszać dokładnie. Wsypać mrożone maliny, wymieszać.

Formę natłuścić i wysypać bułką tartą bądź kaszą manną. Wlać ciasto i piec je 1 godzinę i 30 minut w temperaturze 140°C.

Ja polewę robię z czekolady. Potrzebna jest gorzka czekolada i masło - na 100g czekolady daję 50g masła. Topię na parze masło, dodaję połamaną na małe kawałki czekoladę i dokładnie mieszam do rozpuszczenia czekolady i dokładnego wymieszania się składników. Ciepłą czekoladą oblewam wystudzone ciasto.

Teraz tylko trzeba mieć silną wolę i doczekać się zastygnięcia polewy :)

Smacznego :)


na blogu Bea w Kuchni

20 komentarzy:

  1. Wygląda i brzmi pysznie. Tak się zastanawiam, a gdyby tak zamiast malin dać mrożone wiśnie???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Wiśnie to byłoby coś! Może następnym razem spróbuję, dzięki Lilko za pomysł!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu męża! To nie są co prawda zdjęcia z tego weekendu, ale to najfajniejsze zdjęcia tego ciasta jakie mamy, więc chciałam się nimi podzielić :)

      Usuń
  3. taak... to ciasto jest świetne. Polecam, robiłam kilkakrotnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada faktycznie na mega-czekoladowe! Milo mi, ze mialas czas (i ochote :)) sie przylaczyc :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja po Tłustym Czwartku miałam się odtłuścić nieco Niedzielko, ale taki przepis, takie foty, taki smak naniosły, że teraz precz postanowienia poszły!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto mówi do mnie z monitora :) Świetne zdjęcia, super lego-koncepcja :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo się cieszę, że zdjęcia się Wam spodobały!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. genialne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurcze,ależ kusisz kobietko,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. zdjęcia bossskie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. NIEZLE POCZUCIE CHUMORU

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy8.3.12

    AWESOME! Super pomysł z tymi ludkami Lego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy8.3.12

    Cudna aranżacja z ludzikami,brawo:))))Uśmiechnęłam się od ucha do ucha z rana:))

    OdpowiedzUsuń
  14. ale super zdjęcia! super!

    OdpowiedzUsuń
  15. hahahaha, ale genialna dekoracja. A jakże prawdziwa. super.

    OdpowiedzUsuń
  16. logo Panowie - rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Koniecznie musisz zgłosic bloga w hamaku na listopadowa kobietkę miesiąca !!!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...